reklama

Košické ČéHáčko a pocit hanby

Náhoda je blbec, ale keď som už mal to „šťastie", tak sa s ním podelím. Bolo to tak. V piatok podvečer som čakal na košickej autobusovej stanici na linkový autobus. Súc bez auta a bez manželky, zrak mi padol na nenápadné dvierka na konci nástupišťa. Emblém s názvom piva naznačoval, že je to miesto ako stvorené na zabitie dlhej chvíle. Vo vnútri sa to podobalo na povestnú štvrtú cenovú, tak som sa pobral s malým občerstvením na otvorenú terasu.Po chvíli som spozornel a ako Alenka v ríši divov som neveril vlastným očiam: Veď ja som na ČéHáčku. „To nie je možné!" Žiaľ bolo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vysvetlím, ČéHáčko, predtým štrand, alebo proste kupko, košické staré kúpalisko.

Príklad krásnej architektúry, dokonca národná kultúrna pamiatka, niečo ako vila Tugendhat v Brne.

Pre mňa a pre každého Košičana je toto kúpalisko aj niečo oveľa, oveľa viac. Sú to spomienky, na nedele s rodičmi slávnostne sa usadzujúcimi zhruba v tých miestach, kde som stál, k obedu v reštaurácii. Na bláznenie sa v „strednom" bazéne s kamarátmi, na tréningy vo „veľkom". Na „opaľovanie" krásnych dievčat slniacich sa na stupňoch tribúny. Potom ďalšia generácia detí v detskom bazéne, tentoraz už mojich. Spomienky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pretieram si oči, pozerám na zanedbanú ruinu, zarastenú burinou a kriakmi.

Ten pocit bol, ako keď stretnete starého známeho v zúboženom stave, vidíte, že sa hanbí, bočíte očami, hanbíte sa tiež, aj keď neviete prečo.

Deň potom vo večerných správach na Markíze ide reportáž o tom, ako kompetentní nechali toto kúpalisko schátrať, so sťažnosťou, že ich tam ani nechceli pustiť natáčať a majú len dva roky starú reportáž.

A pretože zážitok z toho čo som videl bol taký intenzívny, ráno som našiel na svojom pracovnom stole týchto pár obrázkov. Týmto ich zverejňujem pre tých, čo reportáž nevideli a pre tých, ktorým staré košické kúpalisko ešte niečo hovorí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obrázky sú z 1.7.2011, bol začiatok prázdnin, síce pod mrakom a dosť chladno, všade inde sa začínala letná sezóna, len tu nie.

Tu je tých pár fotiek:

Pohľad z „terasy":

Obrázok blogu

Detský bazén:

Obrázok blogu

Stredný bazén:

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Plavecký bazén s tribúnou:

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Vladimír Masár

Vladimír Masár

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som strojár čo má celý život do činenias hrubými mechanizmami, preto mám rád krehké veci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu